Blog

Shopstreaming debuut voor JohnBeerens.com

Bluebird Day en GIG live streaming solutions breiden dienstverlening uit met “shopstreaming” en maken debuut voor beautyplatform JohnBeerens.com.

Shopstreaming: een doorbraak in thuiswinkelen.

Met shopstreaming - of live shopping - wordt winkelen via livestreams bedoeld. Het stelt klanten in staat om door een winkel te “lopen”, te ontdekken en kopen, realtime vragen te stellen en zelfs met andere mensen in de winkel te communiceren alsof ze daar echt zijn. Het is een manier om klanten een unieke ervaring te geven en biedt ook andere voordelen; meer klantdata, intensievere klantrelaties, meer conversie en minder retouren. Het is de ideale mix van entertainment en e-commerce.

JB Club Livestream

GIG en Bluebird Day gingen aan de slag voor JohnBeerens.com, dé beautywebshop van Nederland met een ruim assortiment (high-end) merken op gebied van haar, huid en make-up. Het team van JohnBeerens.com streeft ernaar om niet alleen ‘the needs’ maar ook ‘the wants’ te leveren en net dat beetje extra service te bieden wat online shoppen zo leuk maakt. Dit doen ze door advies te geven op hun webshop, door klaar te staan in hun haarstudio en nu ook met een live shopping event.

Inspireren en enthousiasmeren, dat was het doel van het live shopping event. Eigenaar John Beerens gaf vier hairstyling-workshops om verschillende looks te creëren, mede-eigenaar Josephine Beerens beantwoordde alle inkomende vragen via de chat en influencer Romy Xsara met bijna een miljoen volgers op tiktok deelde haar beautyadvies. Het event heeft meer dan 500 vaste klanten bereikt en inspireerde talloze beauty-liefhebbers! Een prachtig begin voor een trend die standhoudt.

Shopstreaming wordt nieuwe normaal

Livestream heeft in korte tijd een enorme vlucht genomen en hoewel we bewuster omgaan met onze schermtijd zijn we ook selectiever in de toegevoegde waarde, welke juist veel kan opleveren voor zowel consument als de retail sector. GIG is als content specialist nauw betrokken bij de visuele beleving en stuurt vanuit zowel video creatie als livestreaming aan op engagement. “We merken hierin vooral dat mensen geprikkeld willen worden. Op content niveau zien we dat al langer, maar bij live moet daar ook urgentie aan toegevoegd worden om die meerwaarde tastbaar te maken,” aldus Maarten Verhey, executive director bij GIG.

Shopstreaming is de ideale mix van entertainment en e-commerce. Het zorgt voor een betere klantbeleving, meer klantloyaliteit en in een wereld waar digitale interacties steeds belangrijker worden en vertrouwen vaak ontbreekt, is het een welkome aanvulling in het e-commerce landschap. Wim La Haye, commercieel directeur bij Bluebird Day: “In een tijd waarin iedereen behoefte heeft aan echt contact is shopstreaming bij uitstek een manier om nader tot je klanten te komen. We zijn heel blij dat we samen met JohnBeerens.com en GIG deze - voor Nederland - nieuwe manier van e‑commerce succesvol hebben gelanceerd.”