Wordt conversational AI het nieuwe Googlen?
Met de komst van ChatGPT-4o is converseren met AI makkelijker en beter dan ooit. Welke ontwikkelingen brengt dit met zich mee voor webshops?
Als laborant bij Handpicked Labs werkt Jascha Huisman dagelijks met nieuwe innovaties. Waaronder ook veel AI-technologieën die misschien nog niet helemaal klaar zijn voor wereldwijde adoptie. Host Daniël vraagt Jascha om zijn visie over conversational AI, met name de toepassingen binnen e‑commerce. Hoewel interactie via natuurlijke taal heel handig kan zijn, schetst Jascha nog wel twee uitdagingen: AI wil nog wel eens hallucineren (onjuiste informatie genereren) en werkt beter in het Engels.
Jascha brengt ook twee interessante cases met zich mee. In het lab heeft hij de nieuwe, slimme Meta bril gehackt en hier gezichtsherkenning van collega’s aan toegevoegd. Daarnaast heeft hij ook AI ingezet tijdens een succesvolle campagne voor het vergroenen van stedelijke ruimtes. Jascha waarschuwt voor de risico's bij het klakkeloos toepassen van AI-tools zoals ChatGPT, vooral bij het omgaan met bedrijfsgevoelige informatie.