Blog

Whitepaper - Starten met een D2C‑strategie

Investeren in je eigen merk en toekomst? D2C biedt toekomstperspectief, maar alleen wanneer je kanaalconflicten minimaliseert. Hoe je dat doet, lees je in deze gratis whitepaper.

Als merk of fabrikant ga je direct verkopen aan de klant via een eigen (direct) of een indirect kanaal en sla je bijvoorbeeld de retailer over. Dat kan zijn met een eigen webshop, maar ook met behulp van een marktplaatsen zoals Bol.com. Beide opties kennen hun voor- en nadelen, waar we in deze whitepaper dieper op ingaan. Als we het hebben over direct-to-consumer (D2C) ga je eigenlijk het businessmodel opnieuw definiëren. Daarom heeft het enorm veel implicaties voor je organisatie, van technologie tot logistiek tot marketing. Meer hierover lees je in de gratis whitepaper. Je krijgt hier o.a. antwoord op:

  • Waarom een direct-to-consumer (D2C) strategie loont

  • Welke voor- en nadelen eraan vastkleven

  • Welke uitdagingen je moet tackelen over verschillende afdelingen

  • Hoe je kanaalconflicten voorkomt met bestaande partners

  • Aan welke merken je een voorbeeld kunt nemen

Vul hieronder je gegevens in en krijg de whitepaper.