Hoe maak je klanten en collega's extra blij?
In welke gebieden moet je soms net een stapje extra zetten om te zorgen dat jouw klanten en collega's zich gewaardeerd voelen?
Tijdens deze aflevering gaat onze host Daniël in gesprek met Sonja van den Beemt, oprichter van Looff. Looff is een B2B-platform voor geschenken en attenties, wat ontstaan is uit de behoefte om collega’s tijdens de corona-periode te kunnen waarderen. Die waardering staat ook centraal binnen de bedrijfscultuur. Sonja legt uit dat Looff veel tijd en moeite besteedt om hechte samenwerkingen te creëren, bijvoorbeeld door het vieren van kleine successen.
Voor Sonja is het allerbelangrijkste om beloftes na te komen, zelfs als dit soms last-minute oplossingen vereist. Verder bespreekt ze met Daniël wat de voordelen zijn van écht persoonlijk klantcontact en hoe dit op de lange termijn zorgt voor tevredenheid en loyaliteit. Wel kan automatisering er voor zorgen dat je meer tijd over houdt om klanten echt blij te maken. Succes komt volgens Sonja voort uit intrinsieke motivatie en toewijding, zoals haar verhaal over iemand die door passie en hard werken haar doelen bereikte.