Blog

Whitepaper - Productiever met een PIM-systeem

Geen zin om productwijzigingen in elk apart systeem door te voeren? Bekijk waarom, voor wie en welk PIM-systeem geschikt is voor jouw organisatie.

Heb je moeite met het actueel houden van je productdata? Merk je dat voorraden niet consistent zijn over al uw verkoopkanalen? Voor 88% van de consumenten is gedetailleerde productinformatie cruciaal bij hun aankoopbeslissing (Forbes): het geven van consistente en correcte productinformatie over alle kanalen is dus enorm belangrijk. Alleen is dat voor veel organisaties toch lastig, omdat verschillende teams (marketing, support, sales) in eigen spreadsheets werken, maar ook omdat één T-shirt al snel 100 datapunten telt om te beschrijven wat het is, hoe het is gemaakt, waar het verkocht wordt, enzovoorts. Of een PIM-systeem een nodige toevoeging voor jouw IT-landschap is? Daar geven we in deze whitepaper antwoord op.

Ook beantwoorden we vragen als:

  • Op welke manier zorgt een PIM-systeem voor meer efficiëntie (en op welke manier niet)?

  • Hoe helpt een PIM bij het verbeteren van de klantervaring?

  • Hoeveel kost een PIM-systeem?

  • Op welke functies moet ik letten bij het selecteren van een PIM-systeem?

  • Wat zijn de verschillen tussen populaire PIM-systemen: Akeneo, Pimcore en Contentserv?

  • Wat zijn de integratiemogelijkheden van een PIM met andere systemen?

  • Hoe zorg je voor de beste migratie van productgegevens naar een PIM-systeem?

Vul hieronder je gegevens in en krijg de whitepaper.