Blog

Jouw retourproces optimaliseren als tool voor loyaliteit

Een van de grootste pijnpunten van (fashion) retailers: retouren. Welke keuzes veranderen jouw retourbeleid van een last naar een kans op herhaalaankopen?

Dit artikel is onderdeel van het Digital commerce café, onze videoserie die via YouTube en Spotify te beluisteren is. Bekijk de video of lees hieronder de samenvatting.

Up to date blijven met nieuwe Digital commerce café afleveringen? Volg ons op LinkedIn voor de laatste updates.

Retouren-expert Niels Bergmans van Returnless is te gast bij het Digital commerce café. Host Daniël gaat met hem in gesprek over de uitdagingen van retouren in de e-commerce sector. En de oplossingen die daarbij horen. Returnless is een software die bedrijven helpt om retourprocessen te optimaliseren. Niels benadrukt hoe belangrijk een sterk retourbeleid is, omdat er jaarlijks miljoenen retourzendingen verstuurd worden. Een extra stapje digitalisering en data-analyse kan al enorm helpen om retouren te verminderen.

Vooral bij het ruilen van producten komen uitdagingen kijken, waar Niels uiteraard wat tips voor heeft. Ook consumenten worden steeds bewuster over hun retourgedrag en zoeken naar gemak. Volgens Niels een mooie kans om de loyaliteit te verhogen door een soepel retourproces aan te bieden. Beluister de volledige aflevering voor interessante use-cases en marktinzichten.

BELUISTER VOLLEDIGE AFLEVERING