Looff.nl: een cadeau voor zakelijke klanten en consumenten
Lees meerWe verpakken complexiteit vanbinnen voor optimale service vanbuiten
Een goed attentiebeleid is belangrijk voor het behoud van talent in een krappe arbeidsmarkt. Daarom creëren we met Looff het beste cadeauplatform van Nederland: zakelijk bestellen wordt een feestje, zonder administratieve rompslomp, tijdrovende facturen of declaraties. We pakken uit met extra services en verrassen met een gebruiksvriendelijk design, op een nieuw e-commerce platform en compleet nieuwe IT-inrichting. Elke dag attent zijn is nu stukken makkelijker voor zowel grootzakelijke klanten als consumenten. Een plan dat werkt, want Looff geniet nu al van een gigantische omzetgroei binnen één jaar tijd.
De missie van Looff is het creëren van duurzame geluksmomenten met als doel meer enthousiaste medewerkers en loyale relaties te krijgen. Zij zijn immers de motor van het succes van je organisatie. Daarom vind je op looff.nl duurzame en verrassende cadeaus, van verrassend eindejaarsgeschenk, tot ’n hart onder de riem cadeau en van een onboardingspakket tot een compleet branded cadeau. Voor elke collega een bijzonder leuk of persoonlijk cadeau: zo zorgt Looff ervoor dat geen enkel geefmoment meer vergeten wordt.
Anne Kampshoff
Head of product & marketing bij LooffVan wensenlijst naar lonend cadeauplatform in één jaar tijd
Medewerkers gelukkiger maken en mensen dichter bij elkaar brengen, daarvoor creëren we in 12 maanden het beste cadeauplatform van Nederland met een minimale omzetgroei van 5 miljoen euro. Een grote ambitie voor dit jaar, voor steeds vaker zo’n klein gebaar. Met Looff.nl kan iedereen cadeaus bestellen en richten zowel kleine als grote organisaties hun volledige attentiebeleid gemakkelijk in. Wie de gebruiker ook is: de vrolijke copy, vriendelijke kleuren en gebruiksvriendelijke UX zorgen ervoor dat bestellen een feestje wordt, zonder de gewoonlijke cadeaustress.
Gebruiksvriendelijkheid als gift
Voor de verschillende doelgroepen creëren we functionaliteiten, die we met gebruikerstest valideren voordat we ze implementeren. Dus geen gekke verrassingen in de UX, maar gewoon een goed gevoel. Zo kun je als grootzakelijke klant vanuit meerdere entiteiten bestellen op een eigen (branded) omgeving met een assortiment op maat. Eén attentie bestellen of liever 1000 producten? Net zo makkelijk. Producten opsplitsen naar meerdere kantoorlocaties en huisadressen? Ook zo gedaan. Zo pakken we uit met functionaliteiten en daar plakken we een optimale service aan vast.
Eén cadeauplatform voor minimale inspanning en maximale attentie
In slechts tien maanden tijd is de beloning daar: een compleet nieuwe architectuur met een custom order- en checkoutproces, integraties met alle leveranciers en een custom backoffice. Alles is goed geregeld, van adressenbestanden die later worden aangeleverd tot het wijzigen van orders. Aankomende speciale dagen geef je aan in het verlonings- en HR-systeem van Loket.nl als werkgever, zodat attenties automatisch verstuurd worden op het juiste moment. Geen administratieve rompslomp, tijdrovende facturen, declaraties en gedoe meer, mede dankzij de mogelijkheid om je ERP-systeem te koppelen.
Van gedoe naar gemak
Van chocolade tot een boek tot een borrelpakket of een boeket, Looff stuurt als platform een complex landschap van leveranciers aan. Maar ondanks die complexiteit bieden we de beste service in de gehele klantreis: van persoonlijke onboarding tot de mogelijkheid om in iedere stap flexibiliteit en maatwerk aan te bieden. Alle complexiteit aan de achterkant, verbergen we aan de voorkant. Voor een minimalistisch design, rendement en gebruiksvriendelijke klantreis.
Gestrikt voor succes en nog veel meer duurzame geluksmomenten
Via Looff Zakelijk kies je het abonnement dat bij jouw organisatie past. Wil je bijvoorbeeld specifieke productgroepen uitzetten zodat alleen de producten besteld kunnen worden die jij wil contracteren? Een integratie met je ERP-pakket voor een optimale autorisatie en procesinrichting? Onbeperkt aantal entiteiten of accounts? Looff biedt vier abbonnementsvormen waar je uit kunt kiezen, zodat er op elke schaal steeds meer gelukkige medewerkers en blije relaties door Nederland lopen. Het concept bewijst succes: in nog geen jaar tijd heeft Looff al bijna 300 bedrijven aangesloten met een eigen bedrijfsomgeving, waarvan er meer dan 40 met een betaald abonnement.
Aandacht voor de aarde
Looff maakt de wereld graag een beetje mooier, daarom is een groot deel van haar assortiment gevuld met eerlijke producten, gemaakt met respect voor mens, dier en/of milieu. Hoeveel duurzame producten je als klant hebt besteld, zie je terug in de eigen bedrijfsomgeving en daar worden ook tips gegeven om de collectie groener te maken. Via de realtime BI tool volgen klanten eenvoudig de CO2-footprint van de bezorging en producten. Zo kunnen ze niet alleen makkelijk rapporteren, maar ook hun impact op de planeet compenseren.
Samen uitpakken?
Voor digitaal succes en online groei. We onderzoeken graag hoe we jouw klanten inpakken en terug laten komen voor een volgende bestelling. Meer weten?