KoppelingAutomatisch beheer, data altijd actueel

Microsoft Business Central en Magento 2

Moeite met het accuraat houden van je voorraad op verschillende platforms? Ontdek hoe de koppeling tussen Microsoft Business Central en Magento 2 je schaalvoordelen geeft.

Lees verder
Bluebird Day

Koppel Microsoft Business Central met Magento 2

Met een sterke focus op gebruiksgemak en integratie, biedt Business Central een alles-in-één oplossing voor financiële administratie, supply chain management, productie, projectbeheer en meer. Dankzij de cloud-technologie is het schaalbaar en heb je altijd toegang tot de nieuwste informatie. Deze ERP-oplossing is populair bij kleine en middelgrote bedrijven in sectoren zoals retail, groothandel, productie en professionele dienstverlening. Aan de andere kant staat Magento (Adobe Commerce). Met de uitgebreide mogelijkheden voor maatwerk, flexibiliteit en schaalbaarheid, is het populair bij zowel B2C- als B2B-webshops en voor verschillende sectoren: van mode en consumentenelektronica tot aan manufacturing en groothandels.

Silk-ka

Een silky en smooth webervaring

Om internationaal te groeien, was het nodig om het wereldwijde B2B-verkoopproces te stroomlijnen en klanten een betere service te geven online. Daarom integreerden we het Magento platform o.a. met Microsoft Business Central.

De kracht van de koppeling

De koppeling tussen Microsoft Business Central en Magento 2 zorgt voor een efficiënte uitwisseling van cruciale informatie tussen je ERP-systeem en je webshop. Voor B2C-webshops betekent dit onder andere de automatische synchronisatie van productinformatie, prijzen, voorraadniveaus, en klantgegevens. Bestellingen die binnenkomen via de webshop worden direct doorgestuurd naar Business Central, waar ze verder worden verwerkt. Dit minimaliseert de kans op fouten en verhoogt de efficiëntie. Voor B2B-webshops gelden vaak complexere regels, zoals klant-specifieke prijsafspraken en uitgebreide goedkeuringsprocessen voor bestellingen. Door ook deze informatie te synchroniseren tussen Magento 2 en Business Central, beschikken alle afdelingen altijd over de juiste gegevens.

Hoe wij te werk gaan

We integreren Microsoft Business Central en Magento 2 via een iPaaS-oplossing (integration platform as a service). Hiermee leggen we snel en flexibel de koppeling tussen de systemen, zonder ingewikkelde maatwerkoplossingen. Door deze gestandaardiseerde integratie houden we bovendien de kosten laag, zorgen we voor een snelle implementatie en eenvoudig onderhoud.

01Discovery & defineWe brengen vanuit alle stakeholders de (informatie)behoefte, betrokken processen, systemen en touchpoints in kaart. Daarna werken we het integratielandschap uit en definiëren we de datastromen. Eerst een goede voorbereiding, daarna door naar de integratie.
02iPaaS implementatieMet de iPaaS-oplossing (integration platform as a service) zorgen we voor de koppeling tussen de e-commerce platformen en PIM-systemen. Flexibiliteit en schaalbaarheid zijn altijd het doel, zodat de oplossing meegroeit met je ambitie. Verder zorgt de realtime data-uitwisseling ervoor dat je informatie altijd actueel is.
03Integration & mappingWe zetten de integraties binnen het integratieplatform en de data tussen Business Central en het e-commerce platform of PIM-systeem op. Denk aan het instellen van datavelden, het definiëren van datastromen en het waarborgen van dataconsistentie. De integraties maken we visueel voor iedereen inzichtelijk en begrijpelijk.
04Testen & validatieVoordat we live gaan met de integratie, testen we de koppeling uitvoerig om te zorgen dat alles naar behoren werkt. Dit doen we door de gehele keten geïntegreerd te testen om er zeker van te zijn dat alle processen end-to-end functioneren. Zo zorgen we er bijvoorbeeld voor dat de data correct wordt uitgewisseld en er geen dataverlies is.
05Go-live & monitoringDan het leukste: de go-live. Na succesvolle tests implementeren we de koppeling en gaan we daarmee live. We monitoren continu de prestaties om eventuele problemen snel te kunnen identificeren en daarmee ook snel op te lossen. Monitoring zit in onze standaard werkwijze.

Advies nodig?

In de snel veranderende wereld van e-commerce is een naadloze integratie tussen je backoffice en je e-commerce platform essentieel. Wij hebben diverse klanten, zoals Brabantia en Hubo, geholpen met integraties. Heb je een vraag over integraties of koppelingen? Neem dan gerust contact met ons op.