ML / AITechnologie als je nieuwe favoriete collega

Machine learning / AI

Realtime personalisatie, betalen via gezichtsherkenning of het volgende aankoopmoment voorspellen: hoe slimmer machines worden, hoe meer ze voor ons kunnen betekenen.

Lees verder
Bluebird Day

Het 'magische' machine learning voor jouw merk

Er hangt een soort magie om machine learning heen. Sommige mensen denken dat je er de aandelenkoers mee kunt voorspellen, de loterij of de uitslag van het WK in 2026. Met machine learning kunnen we zeker voorspellingen maken of processen automatiseren - en dat kan je een magische voorsprong geven op je concurrenten binnen e-commerce.

Machine learning in de praktijk

Stel je eens voor dat je een magische spiegel hebt die niet alleen je reflectie laat zien, maar ook meteen weet welke haarproducten perfect bij jou passen. Voor onze klant JohnBeerens.com ontwikkelden we een proof of concept met machine learning. Heb je krullend of steil jaar? Lang of kort? Door een foto te uploaden, kregen klanten persoonlijke productaanbevelingen en beautyadvies.

Met machine learning moet je datagedreven optimaliseren

  • Verkennende analyse
    In de eerste stap doen we een verkennende analyse op basis van data. Tijdens deze analyse onderzoeken we of de kwaliteit van de data hoog genoeg is en krijgen we inzicht op hoog niveau en ontdekken we of er uitschieters zijn.

  • Diagnostische analyse
    De uitkomsten van de verkennende analyse onderzoeken we tijdens deze stap verder door gebruik te maken van data uit bijvoorbeeld Magento, GA4, het CBS, KNMI, enzovoorts. Hierin onderzoeken we correlaties tussen een of meerdere variabelen.

  • Voorspellende analyse
    De voorspellende analyse probeert de vraag te beantwoorden: gaat dit nog een keer gebeuren of was het toeval? We onderzoeken in deze stap wat er in de toekomst gaat gebeuren op basis van alle data.

  • Voorschrijvende analyse
    In deze stap onderzoeken we wat we moeten doen. We bepalen hoe we moeten handelen om gebruik te maken van toekomstige trends.

Slim inspelen op klantbehoeften?

Met machine learning begrijp je niet alleen wie je klanten zijn, maar kennen we ook hun unieke voorkeuren. Dat kan zorgen voor meer conversies en persoonlijke winkelervaringen, maar ook voor optimalisaties in voorraadbeheer door slimme algoritmen.