Digitale transformatie met franchise formule
Lees verderEen nieuw, digitaal recept voor meer groei
Fortune Coffee zorgt voor verbinding op de werkvloer met alles in huis voor de beste koffiecorner. Ze wordt warm van de gesprekken die daar ontstaan en de connecties die eruit voortvloeien. Wij geloven dat zoiets moois mag groeien. Als digitale partner onderzoeken we manieren om het aantal klanten, ondernemende franchisenemers en collega’s te verhogen. We stappen af van de oude Fortune formule online en bereiden een compleet nieuw digitaal recept. De nieuwe website is klaar voor intensiever gebruik, overgoten in een vriendelijke huisstijl en gebrand om meer mensen op de koffie te laten komen. Maak kennis met het nieuwe Fortune Coffee.
Lekkere koffie is de perfecte start voor een goed gesprek. Gesprekken die uitgroeien tot connecties. Connecties die persoonlijke relaties worden. En vanuit die onderlinge verbondenheid, werk je beter samen en maak je het positieve verschil. Dat is de kracht van goede koffie. Het is wat we vertellen in het nieuwe merkverhaal. Als specialist in koffieautomaten en alles voor de beste koffiecorner, zorgt Fortune Coffee voor verbinding op kantoor. Elke keer met kwaliteitsproducten en persoonlijke service, zonder onnodige belasting van het milieu of uitbuiting van de koffieboeren. Heerlijke en eerlijke koffie dus, want dat smaakt altijd beter.
Gebrand om de offline ervaring, nu ook online te serveren
Het is het persoonlijke karakter dat haar Fortune Coffee onderscheidt van concurrenten, alleen kwam dat niet goed over op de oude website. Daarom zorgden we dat de merkwaarden naar boven kwamen, maar ook de kern waaruit Fortune Coffee is gemalen. Waar ze voor staan, waarom ze doen wat ze doen, maar ook voor wie ze het doen. Bedrijven, ondernemers en werkzoekenden. Drie totaal verschillende doelgroepen, die het nieuwe platform zou moeten dienen. Hoe maak je dan de juiste keuzes? Hoe brouw je een platform waaruit nieuwe klanten, franchisenemers en sollicitanten voortvloeien? Vertrokken vanuit strategie, gebaseerd op heatmapanalyses en customer journey mapping sessies, creëerden we een digitaal recept op maat.
Flinke scheut branding
Letter voor letter, woord voor woord. Het merkverhaal van Fortune Coffee mag gelezen worden en verdient een vaste plek in het menu. Zeker nu het verhaal aangescherpt en doorvertaald is naar de nieuwe visuele identiteit door onze collega’s van Weekend. Verwelkomend, gemoedelijk en in beweging. Grote vormen worden vriendelijk afgerond en ingekleurd met de kleuren van duurzaamheid, warmte en koffie. We zorgen voor verbinding tussen de visuele elementen door de vormen over elkaar heen te leggen. Verder geven de parallax animaties een dosis dynamiek en de titels extra pit, zoals een bakkie koffie dat ook kan doen. Welkom in de wereld van Fortune Coffee.
Landelijke uniformiteit, en voor franchisenemers toch flexibiliteit
Als franchisegever wil je een landelijke formule uitrollen, uniformiteit en centralisatie van systemen. Alleen franchisenemers willen specifieke aanpassingen kunnen doen die passen bij hun eigen regio of locatie. Eenheid en toch flexibiliteit, daar bedachten we een oplossing voor.
Shopware met specials
Shopware staat bekend om haar gebruiksvriendelijkheid en schaalbaarheid, wij voegen daar een scheut maatwerk aan toe. We verbinden de verschillende systemen (Shopware, Hubspot, Mollie, SAP Business One, Snowflake en Pimcore) tot een compleet nieuwe architectuur. Vanuit de kracht van ieder systeem, verenigd met Elastic.io. Aanpassingen kunnen nu worden gedaan binnen de gestelde kaders van het platform, waardoor er geen wildgroei ontstaat van allerlei koppelingen. Tegelijkertijd blijven nieuwe pagina’s on-brand en consistent, doordat we de CMS-blokken vooraf definiëren. Een nieuwe pagina is zo opgezet, vacatures worden automatisch ingeladen en doelstellingen behaald. Het nieuwe Fortune Coffee is stukken sneller en gemalen om verder te kunnen schalen.
Online versus lokale verkoop
De verdeling van de online omzet versus de omzet van de franchisenemer, dat kan een pijnpunt zijn met een franchiseformule. Voor Fortune Coffee lossen we dat op door nieuwe klanten via het online kanaal toe te wijzen aan een franchisenemer op basis van de postcode. Bezoekers vullen hun postcode in en komen terecht in de Fortune Coffee-regio, waar ze zowel de regionale ondernemer als het team leren kennen. Daarmee ondersteunt het digitale platform de lokale ondernemer echt, om nieuwe klanten te genereren en werkzoekenden te laten solliciteren. De online inkomsten wijzen we op transparante en eerlijke wijze toe aan de franchisenemer, zonder tussenkomst van de finance afdeling. Eerlijk voor de franchisenemers en persoonlijk voor klanten: zo is het in het echt en nu ook online.
Gebrand voor de beste koffiereis online
Waar we in de koffiecorner innoveren met nieuwe smaken, optimaliseren we samen met onze Fingerspitz-collega's voor meer resultaat. Zo achterhaalden we voor livegang gebruikersproblemen via moedertaal-surveys en identificeerden we bijna 50 UX- en CRO-optimalisaties. Die uitkomsten vertaalden we door naar de ingrediënten voor de nieuwe digitale omgeving. Een nieuwe receptuur, een succesvolle migratie: nu is het tijd voor een verdere verfijning van de verschillende klantreizen, die niet op het platform zelf beginnen. We zorgen dat nieuwe franchise-regio’s naamsbekendheid genereren via social campagnes en pakken uit op de Nationale Koffiedag.
Uitbreiding custom search
Na livegang blijven we zoeken naar verbeteringen, bijvoorbeeld met de nieuwe zoekfunctionaliteit. Zoeken doen bezoekers nu niet langer alleen in de productcatalogi, maar ook door andere pagina’s. We geven ze meteen toegang tot de meest populaire zoekwoorden - die Fortune zelf kan bepalen - maar ook tot de producten, gerelateerde pagina’s en categorieën. Zo blijven we optimaliseren, om de beste klantervaring ook online uit te serveren
Trek in een kop koffie?
Wil je weten waar kansen liggen voor jouw organisatie? Graag een van onze e‑commerce strategen spreken en sparren over jouw uitdagingen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.