FranchisingHaal het beste uit je franchiseorganisatie

E‑commerce voor franchises

Lokaal ondernemerschap van je franchisers behouden binnen één centraal platform? Met de juiste oplossingen haal je zowel landelijk als lokaal het beste uit je digitale platform.

Lees verder
Bluebird Day

Één samenhangend platform voor jouw franchise

Als franchiseorganisatie wil je eenheid creëren in je branding en je digitale architectuur. Jouw franchisers zijn juist gebaat bij de vrijheid om lokale aanpassingen te doen. Bijvoorbeeld prijsverschillen en aanbiedingen of een verschil in assortiment met het landelijke aanbod. Hiervoor heb je een veelzijdig en toekomstbestendig e‑commerce platform nodig, zodat je kunt blijven groeien en innoveren.

Voor toonaangevende franchiseformules Kwalitaria, Hubo en Fortune Coffee ontwikkelden wij digitale platforms, ingespeeld op hun unieke behoeften. Hiermee kunnen zij onder andere:

  • Landelijke en lokale assortimenten hanteren

  • Lokale prijsverschillen en aanbiedingen tonen

  • Vestigingpagina’s maken voor al hun ondernemers

  • Zowel landelijk of bij een ondernemer orders in gang zetten en verwerken

  • Op een automatische, transparante en eerlijke wijze de online inkomsten verdelen

  • In de check-out afwijken op bezorgmogelijkheden of minimale bestelhoeveelheden

Met deze digitale oplossingen genieten Hubo, Kwalitaria en Fortune Coffee van centrale constructies voor al hun vestigingen. Iedere franchiser heeft zo eigenlijk zijn eigen shop binnen het platform. Sommige Hubo filialen verkopen bijvoorbeeld keukens, en sommige niet. Fortune Coffee stuurt binnen hun digitale platform actief op het verhogen van het aantal aangesloten ondernemers. Bij Kwalitaria gaan we nog een stap verder en blijven we het platform voortdurend optimaliseren. Hiermee verhoogden we het aantal voltooide checkouts uiteindelijk met 20%. Benieuwd op welke manier jouw franchiseformule kan groeien? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

NEEM CONTACT OP

Kwalitaria

Franchise case - Kwalitaria

Binnen het digitale platform van Kwalitaria heeft iedere franchiser de ruimte om lokale assortimenten en aanbiedingen te hanteren. De digitale transformatie die het bedrijf samen met ons doorliep, heeft een DIA award gewonnen.

De perfecte combinatie van lokaal en digitaal

Niet alleen landelijk wil je een sterke online presence, ook lokaal wil je dat alle vestigingen goed vindbaar zijn. We besteden veel aandacht aan local search en slimme advertentie koppelingen. Voor onze klant Hubo maakten we het de eindgebruiker nog makkelijker: de website toont automatisch voorraden van de dichtstbijzijnde vestiging op basis van de locatie van hun device.

Het spanningsveld tussen online en fysieke verkoop kan frictie veroorzaken binnen franchiseketens. Onze oplossing biedt meerdere mogelijkheden om online inkomsten eerlijk en transparant te verdelen, bijvoorbeeld op basis van verkooplocatie of orderwaarde. Dit wordt volledig geautomatiseerd verwerkt, zodat elke franchisenemer zijn eerlijke deel van de omzet ontvangt, zonder administratieve rompslomp. Zo versterken online en fysieke kanalen elkaar, in plaats van te concurreren.

Veel e‑commerce platforms zijn niet standaard uitgerust om franchiseformules optimaal te ondersteunen. Vaak is het als organisatie een uitdaging om inzicht te krijgen in data over de gehele keten. Daarom brengen wij alles samen in een gestroomlijnd proces, zodat jij je landelijke strategieën baseert op een accuraat klantbeeld en de prestaties van iedere vestiging.

Lokaal ondernemerschap online in zetten?

Wil jij balans tussen uniforme, landelijke assortimenten en de mogelijkheid om in te spelen op lokale behoeften? De unieke uitdagingen van franchiseformules vereisen een unieke aanpak. Op zoek naar een digitale partner met technische en strategische ervaring?