Datadriven optimization & CRO
Hebben doorgevoerde aanpassingen niet het gewenste effect? Een datagedreven aanpak helpt je de gewenste doelstellingen te behalen. Dus niet op basis van best practices doorontwikkelen, maar met gevalideerde oplossingen.
Lees verderDatagedreven groei door conversieoptimalisatie
Conversieoptimalisatie is een datagedreven proces om gevalideerde verbeteringen en aanpassingen door te voeren. Door continu te analyseren, verzamelen we continu inzichten voor de optimalisatie van je platform. Deze inzichten worden in de vorm van experimenten (A/B testen) gevalideerd onder je eigen doelgroep, waar wederom de data bepaalt of de manier van wijzigen de juiste manier is voor groei. De grootste fouten worden gemaakt door blindelings aanpassingen te doen op een platform. Dit kan leiden tot onzichtbare negatieve effecten op zowel de gebruikerservaring als op commerciële resultaten. Door een structurele datagedreven aanpak voorkom je deze pijnlijke tegenvallers.
De investering die zichzelf terugverdient
Met continu verbeteren bedoelen we doorlopend analyses uitvoeren, inzichten verzamelen, hypotheses opstellen en A/B Testen. We maken daarmee data-gedreven beslissingen. Hierdoor vullen we de sprints performance-gedreven in en bepalen we of we verbeterpunten direct gaan doorvoeren, of dat we ze eerst valideren. Dit resulteert onder andere in:
Kennis over je doelgroep en klantgedrag
Ontdekken wat wel en niet werkt binnen je doelgroep
Prioriteren op basis van data i.p.v. onderbuikgevoel
Creatieve oplossingen voor uitdagende knelpunten
Inzicht in de concrete waarde van een datagedreven proces
Structurele en duurzame groei
Hoe we te werk gaan
Of het nu gaan om het percentage winkelwagenverlaters omlaag brengen, informatie over je klanten inwinnen en knelpunten op je webshop identificeren: samen gaan we datagedreven te werk om jouw doelstellingen te behalen.
Nespresso
De coffee journey verfijnen
Bij een bestelproces dat al jaren geoptimaliseerd is, draait het om kleine toevoegingen en perfecte verhoudingen. Voor Nespresso itereren we daarom op microniveau en brouwen we jaarlijks zo’n 60 experimenten. Zodat het online bestellen van Nespresso-koffie net zo leuk wordt als het eerste bakje op de zondagochtend.
Optimaliseren voor duurzame, structurele groei
Conversieoptimalisatie is verweven in ons totale proces. We werken nauw samen met product owners, developers en UX-designers om in iedere stap gezamenlijk datagedreven keuzes te maken ten behoeve van de belangrijkste doelstellingen. Doordat we met multidisciplinaire teams werken zorgen we niet alleen voor goed resultaat, we doen het ook efficiënt met een korte doorlooptijd. We kijken verder dan alleen de KPI conversiepercentage die voor veel organisaties belangrijk is, maar onderzoeken ook de gemiddelde orderwaarde, customer lifetime value, gemiddelde frequentie van klanten en segmenten. We passen het gedachtegoed toe over de gehele linie om tot maximaal resultaat te komen.
Resultaat maximaliseren?
We begrijpen goed dat ieder traject anders is en bedenken dan ook graag een plan dat perfect op jouw organisatie aansluit. Wij helpen je graag het maximale uit je e-commerce platform te halen.